top of page
חיפוש

האם אפשר להשיג הפוגה במחלת הסוכרת באמצעות תזונה?



מחקרים מראים שתזונה מבוססת צמחים יכולה להשיג הפוגה במחלת הסוכרת באמצעות תזונה (סוכרת מסוג 2)


כפית סוכר לצד סטטוסקופ

מבוגרים רבים יכולים להגיע להפוגה של סוכרת מסוג 2 עם התערבות ראשונית המורכבת מדיאטה המדגישה מזון שלם וצמחי, על פי פרסום חדש של ה-American College of Lifestyle Medicine (ACLM).

פאנל של 15 מומחים משבע אגודות הגיע לקונצנזוס על 69 הצהרות שמטרתן לסייע לרופאים להגיע להפוגה במחלה באמצעות דיאטה כהתערבות ראשית.


מתוך שישה תחומים מרכזיים שבהם פורסמו ההנחיות, להלן תקציר של אלו שעוסקות בתזונה:


הגדרת הפוגה Remission: הפוגה של סוכרת מסוג 2 מוגדרת כ-A1c < 6.5% למשך 3 חודשים לפחות ללא ניתוח, מכשירים או טיפול תרופתי פעיל להורדת רמת הגלוקוז בדם, בהתאם לציר הזמן להפוגה בסוכרת שפורסם בשנת 2021 על ידי האגודה האמריקאית לסוכרת. הפוגה אינה שוללת אפשרות של הישנות. הפוגה היא יעד ריאלי ובר השגה עבור חלק מהמבוגרים עם סוכרת מסוג 2.


מטופלים נוטים יותר להגיע להפוגה עם דיאטה בעצימות גבוהה (למשל, רמה גבוהה של הגבלות בתוספת מעקב או ייעוץ תכופים של המטופל) מלווה בפעילות גופנית ואם המטופל סבל מסוכרת במשך 4 שנים או פחות. דיאטה עשירה בסיבים היא חיונית.


המטרה: פחות קלוריות, והתמקדות במזונות צמחיים: ניתן להשיג הפחתת קלוריות על ידי הפחתת נפח המזון, גודל המנות או צפיפות האנרגיה, או על ידי שימוש בתחליפי ארוחה נוזליים, או על ידי שילוב של גישות אלו. זה צריך לכלול בעיקר מזון מלא, צמחי (דגנים מלאים, ירקות, קטניות, פירות, אגוזים וזרעים) ולהימנע או למזער בשר ומוצרים אחרים מהחי, מזונות מזוקקים, מזונות מעובדים במיוחד (ultra-processed foods) ומזונות עם תוספת שומנים.


גישה זאת כבר מוצעת בארץ במספר מרפאות לטיפול בסוכרת.

חשוב לציין – אם הצלחת להשיג הפוגה בסימני המחלה, יש לך סיכוי טוב שהמחלה גם תעצר, ולא תהיה יותר החמרה. מכאן שהטיפול המוצלח בעזרת תזונה מתאימה, יכול להיות יעיל הרבה יותר מטיפול תרופתי, במניעת התדרדרות.


מתוך כתבה באתר Medscape

https://www.medscape.com/viewarticle/974591#vp_2


קרדיט לתמונה <a href='https://www.freepik.com/photos/diabetes'>Diabetes photo created by jcomp - www.freepik.com</a>

bottom of page