top of page
חיפוש

4 גורמים פשוטים של אורח חיים בריא

זה לא רק הגנים. אני יכול להשפיע במידה רבה על הבריאות שלי.



אישה ספורטיבית שותה מיץ

ארבע התנהגויות בריאותיות פשוטות עשויות לצמצם את הסיכון שלנו למחלה כרונית בכמעט 80%, מה שעלול להפחית את הסיכון שלנו למות שווה ערך לזה של להיות צעירים ב-14 שנים.

עבור רוב גורמי המוות המובילים, אנחנו כבר מזמן יודעים שהגנים שלנו מהווים, לכל היותר, 10 עד 20% מהסיכון. לדוגמה, לפחות 70% ממקרי השבץ וסרטן המעי הגס ניתנים להימנע; "מעל 80%" ממחלת לב כלילית; "מעל 90%" מסוכרת מסוג 2, ניתן להימנע.


אז אולי הגיע הזמן שנפסיק להאשים את הגנים שלנו, ונתמקד ב-70% [-פלוס] שבשליטה שלנו. זה יכול להיות הפתרון האמיתי למשבר הבריאות.


וכן, זה לא דורש הרבה. הקפדה על רק 4 גורמים פשוטים של אורח חיים בריא יכולה להיות בעלת השפעה חזקה על מניעת מחלות כרוניות. לא לעשן, לא להשמין, חצי שעה של פעילות גופנית ביום, ולאכול בריא יותר - כמו יותר פירות, ירקות, דגנים מלאים, פחות בשר. ארבעה דברים פשוטים הורידו את הסיכון שלנו לפתח מחלה כרונית ב-78%. 80% מהסיכון להתקף לב נעלם. מחצית מהסיכון לשבץ, שליש מהסיכון לסרטן; פשוט נעלם.


הירידה בסיכון לתמותה אצל אלה שהקפידו כל ארבעת ההתנהגויות הבריאות, שווה ערך להיותם צעירים ב-14 שנים. זה כמו להחזיר את השעון 14 שנים אחורה! פשוט לא יאומן כמה משמעותי הוא מרכיב ההתנהגות שלנו בהשפעה על בריאותנו, וכמה אני יכול בעצמי לשנות, ולהגדיל את הסיכויים שלי לחיות ללא מחלות.

זהו תקציר כתבה שמסכמת שורה של מחקרים שבדקו את הקשר בין התנהגויות שונות לבין תחלואה ותמותה.


Michael Greger M.D. FACLM · June 2, 2014 · Volume 19

https://nutritionfacts.org/video/turning-the-clock-back-14-years


Image Attribute:

<a href="https://www.freepik.com/free-photo/food-vlogger_10011752.htm#query=health&position=39&from_view=search&track=sph">Image by Racool_studio</a> on Freepik

bottom of page