top of page
חיפוש

החדשות הטובות עבור עצלנים: פעילות גופנית קצרה ואינטנסיבית יכולה להפחית את הסיכון לסרטן



ציור של גבר ואישה מתעמלים

כיצד פעילות גופנית יכולה להוריד את הסיכון לסרטן? יש חדשות טובות עבור אנשים שאינם אוהבים להתאמן: מחקר חדש מצא שפעילות גופנית קצרה ואינטנסיבית יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכון לפתח סרטן.

המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי JAMA Oncology, עקב אחר יותר מ-22,000 אנשים בבריטניה במשך כ-10 שנים. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: קבוצת הביקורת, שלא התאמנה באופן פעיל, וקבוצת המחקר, שהתבקשה לבצע פעילות גופנית קצרה ואינטנסיבית במשך 4.5 דקות ביום, במחזורים קצרים של דקה אחת או שתיים. התוצאות הראו שמבוגרים בקבוצת המחקר היו בעלי שיעורי שכיחות סרטן נמוכים ב-30% מקבוצת הביקורת. החוקרים לא יכלו להוכיח באופן חד משמעי שפעילות גופנית אינטנסיבית גרמה ישירות לפחות סרטן. עם זאת, הם הציעו כמה הסברים אפשריים לממצאים שלהם, על בסיס מחקרים אחרים. פעילות גופנית אינטנסיבית מובילה לשיפור מהיר בכושר הלב-ריאה. כושר לב-ריאה, קשור לפחות עמידות לאינסולין ודלקת כרונית, שניהם גורמי סיכון עיקריים לסרטן. בנוסף, פעילות גופנית אינטנסיבית יכולה לעזור להפחית תהליכים דלקתיים שקשורים להתפתחות גידולים סרטניים.

מסקנה: אם אתם מחפשים דרך להפחית את הסיכון שלכם לסרטן, גם אם אתם לא מסוגלים או חסרי מוטיבציה להתאמן בשעות הפנאי, פעילות גופנית קצרה ואינטנסיבית היא אופציה מצוינת.


July 27, 2023

Vigorous Intermittent Lifestyle Physical Activity and Cancer Incidence Among Nonexercising Adults

bottom of page