top of page
חיפוש

צריכת מלח גבוהה וסוכרת


צריכת מלח גבוהה

צריכת מלח גבוהה קשורה לסיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2

אנחנו כבר יודעים שהגבלת מלח יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב ויתר לחץ דם, אבל מחקר זה מראה לראשונה כי הורדת המלחים מהשולחן יכולה לסייע גם במניעת סוכרת מסוג 2.


מחקר חדש שפורסם בכתב העת Mayo Clinic Proceedings* מצא כי הוספת מלח תכופה למזונות קשורה לסיכון מוגבר של 39% לפתח סוכרת מסוג 2.

המחקר כלל יותר מ-400,000 מבוגרים הרשומים בביובנק הבריטי. במהלך 11.8 שנות מעקב, יותר מ-13,000 מקרים של סוכרת מסוג 2 התפתחו בקרב המשתתפים.

בהשוואה לאלה ש"מעולם לא" או "לעיתים רחוקות" השתמשו במלח, למשתתפים ש"לפעמים", "בדרך כלל" או "תמיד" הוסיפו מלח, היה סיכון גבוה בהתאמה של 13%, 20% ו-39% לפתח סוכרת מסוג 2.


החוקרים אינם בטוחים בדיוק מדוע צריכת מלח גבוהה קשורה לסיכון גבוה יותר לסוכרת מסוג 2. עם זאת, הם מאמינים שמלח עשוי לגרום לאנשים לאכול מנות גדולות יותר, מה שעלול להוביל להשמנה ודלקת.

דלקת היא גורם סיכון ידוע לסוכרת מסוג 2. היא יכולה להוביל לעלייה ברמות הגלוקוז בדם, מה שעלול לגרום לסוכרת.

החוקרים ממליצים להורדת הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2, להפחית את צריכת המלח במזון. זה שינוי קטן שיכול להשפיע רבות על הבריאות שלכם.


*Wang, X., et al. (2023) Dietary Sodium Intake and Risk of Incident Type 2 Diabetes. Mayo Clinic Proceedings. doi.org/10.1016/j.mayocp.2023.02.029.

bottom of page